Wie zijn wij

Ik ben Dian de Visser, een paar jaar geleden kwam ik op het idee om een werkplek te creëren voor mensen die vastlopen binnen het reguliere arbeidsproces. Voor mensen die van alles kunnen en vol zitten met creativiteit maar door hun psychiatrische achtergrond of hun psychosociale problematiek dit niet tot uiting kunnen laten komen. Dit is in april 2013 tot stand gekomen, als Stichting De Loods 040 Arbeid & Activering.

Daarvoor heb ik 10 jaar met veel plezier binnen de psychiatrie gewerkt als ambulant begeleidster en activiteiten begeleidster. In deze periode heb ik ook mijn opleiding SPW4 succesvol afgerond en meerdere cursussen en trainingen gevolgd met betrekking tot begeleiden/ gespreksvoering.

Inmiddels is Stichting De Loods 040 uitgegroeid naar een team van vier professionele begeleiders en ondersteunende vrijwilligers.

• Wij zetten de deelnemer centraal
  • Wij stemmen af op de behoeften of hulpvraag van de deelnemer, hierin staat gelijkwaardigheid centraal
  • Meedoen en participeren vinden wij belangrijk, zodat de eenzaamheid van de deelnemers afneemt
  • Wij richten ons op de mogelijkheden, zodat er succeservaringen ontstaan